Pollenallergi?

Tror tamejtusan jag har det jag med.
Fan oxå måste jag få säga!
Näsan har runnit några veckor..och det kliar i gommen.
Nyser hur många gånger som helst under dagen.
Trodde jag hade nog med konstiga besvär.
Men vilka mediciner får man ta när man ammar?
Usch, jag vill inte ha. Vet ju hur jobbigt det kan vara.
Tur iaf att vi nästan har vinter året om då.

Och såhäär tidigt brukar vi inte vara uppe.
Blir konstigt när Dalle är hemma tror jag.
Igår sov ju Noa till 11.20.

nå han somnar väl på ett tag skulle jag gissa, och nu nyper han mig.

nu vet jag förresten på riktigt att han ler!
min söta lilla pojke!



Postat av: Nina

Ja klart han ler igår log han och så blinkade han med ena ögat till mej..jo men det är sant.

de där om att sova länge, johans mamma berättade en gång när J var bebis att han sov 17 timmar!!!men men..han gillar ju att sova...

2009-05-16 @ 09:50:59
Postat av: linda

jag tror man får ta sådan nässpray. för de går inte in i blodet och skall vara bra oxå men kolla med apoteket, har ju inet fått adressen din, snälla skicka den på facebook som mail eller så,..

2009-05-16 @ 10:06:52
URL: http://www.metrobloggen.se/guccimamma
Postat av: Katja

Ha ha, du skojar... det finns väl inge pollen i Kiruna... Mohaha... Kolla med apoteket vilken nässpray man kan ta. Tavegyl är de enda tabletter vad jag minns man får ta som ammande, men de är på recept, samt man blir tröööött... Vet att man får ta andra tabletter, men då måste man till läkaren och diskutera. Jag har äntligen kunnat sluta med vanlig nässpray... fick den där rinocort inhalatorn som jag tjatade mig till av läkaren, och vips, nu kan jag andas!

2009-05-16 @ 17:08:20
Postat av: Katja

Den jag fick är med cortison. Rhinicort turbohaler. En inhalations grej, man liksom sniffar in den!! Hade den för några år sen, och efter det har läkare vägrat ge mig den. Har frågat varför, för dyr har en sagt, och nu sa hon att dom hade en lista med spray som de måste ge i första hand. jag sa att jag skiter i era listor, jag har testat typ alla som finns av de vanliga sprayerna, men denna vet jag har funkat. Och det gör den! Tar två gånger på morgonen, och sen inget mer. Tycker det är så äckligt med spray, börjar bara nysa och snora mer när jag tar vanlig cortisonspray. Denna känns inget alls i näsan.

2009-05-16 @ 21:25:31



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0